برامج تكنولوجيا المعلومات

Program Track :

Interconnecting Cisco Network Devices Part 1 :

Module 1: Building a simple network.

Module 2: Ethernet local area network.

Module 3: Wireless local area network.

Module 4: Exploring the functions of routing .

Module 5 Wide area network.

Module 6 Network environment management.

Interconnecting Cisco Network Devices Part 2 :

Module 1: Small network implementation.

Module 2: Medium-sized switched network construction.

Module 3: Medium-sized routed network construction .

Module 4: Single area OSPF implementation .

Module 5: EIGRP implementation .

Module 6: Access control lists .

Module 7: Address space management.

Module 8: LAN extension to a WAN.

Program Track:

Module 1:Concepts of information technology (IT) .

Module 2: Using the computer and managing files (using windows XP).

Module 3: Word processing (using Microsoft word 2003).

Module 4: Spreadsheets (using Microsoft Excel 2003).

Module 5: Database (using Access 2003).

Module 6: : Presentation and communication (Using MS Power point).

Module 7: Information and communication ( Using Internet Explorer).

Section 1: Information.

Section 2: Communication (using MS Outlook 2003).

COURSE Objectives:

1- Apply best practices to plan and run projects using a 6-step project management process.

2- Implement risk management techniques and deploy mitigation strategies .

3- Estimate and schedule task work, duration and costs with confidence .

4- Implement monitoring tools and controls to keep you fully in command of the project..

5- Recognize and practice the leadership skills needed to run a motivated team.

6- 6. Understand projects and project management discipline.

7- Learn the project management processes described in the PMBOK.

COURSE Outline:

1-Defining the project workload .

2- Building high – confidence estimates .

3-Scheduling the project .

4- Creating the project timeline.

5- Developing a risk management process.

6-Effectively matching resources to work .

7- Project Time, Cost, Human Resources,Quality, Risk, Communication and Integration Management.

8- Establishing an effective control process .

9- Implementing the plan.

10- Tracking and reporting progress .

11- Successful project closure.

Who Should Attend ?

- Project Managers .

- Project Leaders .

-Managers (Directors, General Managers).

- Professionals interested in apply for the PMP certificate .

-Designing and implementing server infrastructure:

1- No of modules: 12 .

2- No of hours: 40 hours .

-Implementing an advanced server infrastructure:

1- No of modules: 12 .

2- No of hours: 40 hours .

COURSE Objectives:

- Gain the skills needed to use windows server technology to power the next generation of cloud – optimized network, applications, and web services.

- These courses also prepare you for certification on windows server.

MCSA: Windows server 2012:

-Windows server 2012 perquisite track:

1- No of modules: 1

2-No of hours: 24 hours

- Installing and configuring windows:

1- No of modules: 13

2- No of hours: 40 hours

-Administering windows server 2012:

1- No of modules: 13

2- No of hours: 40 hours

-Configuring advanced windows server 2012 services:

1- No of modules: 12

2- No of hours: 40 hours

MCSE: Windows server 2012:

COURSE Objectives:

1-Learn how to use Access 2013 to manage data.

2- Including creating a new database, construction tables, designing forms and reports.

3- Creating queries to join, filter and sort data.

4-Trainers will expand their knowledge of relational database design, write advanced queries, structure exiting data, share data across applications and customize reports.

Course Outline:

Lesson 1-Getting started with Access.

Lesson 2- Working with table data.

Lesson 3- Querying a database.

Lesson 4- Creating advanced queries.

Lesson 5- Getting started with Access.

Lesson 6- Action queries.

Lesson 7- Forms.

Lesson 8- Generating reports.

Lesson 9- Designing relational database.

Lesson 10- Joining tables.

Lesson 11- Organizing database for efficiency..

Lesson 12- Sharing data across applications.

Lesson 13- Advanced reporting.

الشروط الواجب توافرها فى حاضرى البرنامج:

يهدف البرنامج إلي التعرف علي النقاط الأتية :

1-أهم المتغيرات والتطورات التي طرأت علي بيئة منشأت الأعمال .

2- إنعكاس التطور في بيئة التصنيع الحديثة علي هيكل ومفاهيم التكاليف .

3-أسس وإجراءات تطوير نظام التكاليف في الشركة.

4- الإدارة الإستراتيجية للتكلفة ودورها في تخفيض التكلفة والرقابة عليها.

الفئة المستهدفة :

الإدارة العليا ومديري إدارة التكاليف ومحاسبي التكاليف والمحاسبين الماليين في الشركة.

محتويات البرنامج:

1- دراسة تشخيصية للعمل علي رفع الواقع الفعلي لتشخيص النظام الحالي، وتحديد نقاط القوة ونقاط الضعف.

2- مفاهيم وأهداف نظم التكاليف. - التبويبات المختلفة لعناصر التكاليف.

3- مقومات نظم التكاليف. - تطوير نظام التكاليف بالشركة.

5- تطوير أدلة التكاليف بالشركة. - تطوير قوائم وتقارير التكاليف.

6-دليل عناصر ومراكز ووحدات قياس التكاليف.

7- تطوير الدورات المستندية والمجموعة الدفترية الخاصة بعناصر التكاليف.

8- تطوير دورة تحميل عناصر التكاليف علي مراكز التكلفة وعلي الوحدات المنتجه والخدمات المؤداة.

9- الإدارة الإستراتيجية للتكلفة ودورها في تخفيض التكلفة والرقابة عليها.

10- التكلفة المستهدفة ودورها في تخفيض التكلفة .

11- خطوات تحليل سلسلة القيمة للمنشأت ودورها في تخفيض التكلفة.

12- دور محاسبة تكلفة النشاط كأحدث طرق حساب تكلفه المنتجات والخدمات لتحقيق الإستراتيجية التنافسية .

13- التحسين المستمر للتكلفة. - حالات عملية وتطبيقية. - ورشة عمل ودائرة حوار مفتوح.